Deposit

En störig grej med Oslos lägenheter till uthyrning är att de alltid ska ha en deposition. För att hyra ett enstaka rum ligger depositionen på 10.000 norska kronor. Och summan stiger i takt med antalet rum, så vill man hyra en fyrrummare eller femrummare får man punga ut med 60.000 norska. Oj. Jag hade inte tänkt på det. Depositioner är bra tycker jag, man får ju alltid tillbaka dem när man flyttar eller avslutar vad det nu är man bundit upp sig vid. Men... jag har ju bara semestrat hela sommaren, inte sparat. Det löser sig.


Jag vaknade för en liten stund sen, till ännu en fin dag! Nu hoppas jag bara på att Asna vaknar i tid och kan sparka igång sig själv vidare över hit så vi hinner rida innan värmen blir alltför tjock för att rida i!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0