Törsdäj

Skolan har sparkats igång, en ganska mjuk start innehållsmässigt. Mycket informationsföreläsningar som jag tror att jag kan - efter typ tre år på Stockholms universitet. Lite allmän grammatik och jag myste som en tok när jag insåg att jag kunde ALLT han talade om. ALLT. Nu är det ju bara allmän grammatik, men i alla fall. Valens, presens och perfekt particip, morfem, avledningsmorfem osv. Skönt. Att någonting funkar i min trötta gamla kompis, hjärnan.

Däremot får jag väl säga att tiderna för föreläsningarna är något sent lagda. Förra veckan var jag ju i skolan till klockan 19 måndag, tisdag och torsdag. Igår gick vi till klockan 20. Den andra februari går jag till 21. Eh. Bussarna hem till kära Ön går ju inte enligt en fantastisk tidtabell med 5-minuters intervaller. Så att säga. Jag fick ta taxi hem sista biten. Helt okej. Mamman hade gjort pizza. Helt underbart!

Men inte så underbart i natt. Jag vaknade med magont som enbart kan mäta sig med min magkatarr som väljer att hälsa på mig med ojämna mellanrum. Jag skakade (helt sjukt!) helt okontrollerat och hade så ont att jag ville sluta existera (helt odramatiskt)! Men jag lyckades somna om, och i morse berättade jag för Ystra Syster som sa att hon varit med om liknande tidigare, där någon kinamat var inblandad. Men jag har ingen aning om vad det var. Och jag struntar egentligen i vilket, så länge det inte är magkatarr står jag ut med nästan vad som helst. Det blir nästan aldrig lika illa. Jag mår dock lite sådär just nu, har bara ätit en banan till frukost, vågar liksom inte äta något mer. Och min mage verkar inte vilja ha så mycket mer heller.

Idag ska jag fixa ny legitimation. Hahaha min gamla gick ut för ett litet tag sen, och i väntan på att alla helger ska passera har jag använt mitt pass. Som är finskt. I måndags tänkte jag lämna blod som en god medborgare. Allt var grönt tills jag skulle legitimera mig. Jag var tvungen att ha en svensk legitimation för att få lämna blod! Hahaha jag höll på att skratta ihjäl mig, snacka om invandrare! Jag kände mig segregerad. Fast jag bor på den fina ön. Fast jag är född på SÖS.
Detta imponerar dock ingen, så idag blir det nytt leg. Och ny ansiktskräm, ny ansiktsrengöring. Molto nytt. Allt tar slut samtidigt! Och min concealer, mitt rouge (Gurleainrouget åkte i golvet, använt i två månader, kostade väl typ 10 kronor per gång att använda då?), jag kör liksom med ett Vecko Revyn-rouge nu. Mascaran är sjukt nog också från en tidning. Den är hemsk! Men min Lancôme är slut.

Sen måste jag boka tågbiljetter, konsertbiljetter och köpa studentkort på SL. Och biljetter till Göteborg Horse Show också. Sånt är kul! Minus SL. Såna utgifter är lite sega. Jaja! Allehanda räkningar skall nu betalas, telefon, hemmahyra, kåravgift och bostadskö. Hur fan kan man dra på sig så många räkningar? Vad gööör jag?

Hävv ä najs dej!


Kommentarer
Anonym

meh det är väl onsdag? :S

2010-01-20 @ 21:58:35
Sofia

Haha! Jaja, jag har noll koll på dagarna ätt dä moumänt.....

2010-01-20 @ 23:29:34
URL: http://broli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0