Solig dag med bra början

Morgonen tillbringades i stallet, jag red på en pigg och glad häst ute på vallen. Solen sken och den djupa snön gjorde att Saga tog extra höga kliv, vilket definitivt kändes i hennes rygg! Det var otroligt behagligt. Det var bara fötterna som var iskalla, men det går inte att göra så mycket åt. Jag var glad åt mina varma fingrar i alla fall! :)
Efter att vi kom hem tog jag en varm dusch och åt lunch.

Uh, nu blev jag lite seg! Jag skulle helst av allt vilja sova några timmar nu. Men det går inte! Jag ska iväg vid klockan två till universitetet för en uppsatsventilering! Mellan fyra och åtta i kväll håller det på. Inte den bästa tiden, men det är värt det. Man lär sig så mycket på att bara sitta och titta på.

Imorgon försvarar jag min uppsats! På torsdag är det jag som är opponent på en annan. Spännande. Jag hoppas att allting sker under trevliga förhållanden. Ibland kan det faktiskt bli ganska dålig stämning på ventileringar, om opponenten inte håller sig till sak eller om respondenten känner att hon eller han måste försvara den på riktigt. Några gånger har examinatorn fått avbryta för att det har spårat ur. Hoppas det inte blir så nu! Jag som respondent ska inte säga någonting, och ska definitivt inte skylla på handledaren som förvånansvärt många gör. Det är bara att berätta hur man har tänkt uppsatsen igenom och rätta opponenten om denne har fått fel uppfattning om någonting.

Men självklart är det känsligt, alla har ju jobbat så hårt med sina uppsatser!

Nu ska jag jobba med den uppsatsen jag ska opponera på!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0