Oh la la

J'ai fait du shopping aujourd'hui!

Ganska så alldeles för mycket. Men jag kunde inte hejdas! Jag kände för att köpa allt jag ville ha inne på Apoteket (av alla ställen), vilket gjorde att det blev mååånga hundralappar där! Men det var roliga saker, som världens godaste bodylotion från Natuvive, ett serum för ansiktet från Apoliva, ansiktskräm (fast är det det? Jag förstod nog aldrig, och det var världens fetaste kräm...) från Vichy, rengöring från Neutrogena och flera Försvarets hudsalva. Oh the day de slutar att tillverka dem. Det kommer inte att hända väl? Då får jag köpa upp ett helt lager i Enköping.

Sedan köpte jag ett par skor, heeeelt underbara jodphurs från Clarks. Alltså, underbara. Mina fötter gillar't. Jag köpte också ett par vinterridhandskar i getskinn med mjuuukt foder, men som jag sen inte alls ville ha i stallet. De är alldeles för fina för det. Och mina händer myser i dem.

Sedan var det lite tråkiga grejer som behövdes köpas. Först var jag tvungen att fotografera min vackra nuna. Mamma tog plats på en stol bredvid och väntade sig en timmes fotoséjour, och gosade med hunden i lokalen. Men jag blev nöjd med den första bilden och vi kunde gå därifrån. Till banken. Men jippie. Jag skulle ordna ny legitimation eftersom att jag också vill känna mig delaktig i det svenska samhället där alla får lämna blod och allt det där. Men ett leg kostar ju! Pengar! Inte så mycket, men jag är ju kund på banken? Jag trodde ärligt att det kostade en mer symbolisk summa. Nix, 400 kronor kostar det där lilla plastkortet.

Ett annat plastkort som kostar betydligt mer, är SLs studentkort. 2000 pix får man lägga ut från 1 februari - 11 juni. Men jag vet, det är värt det. Men tjurigt.

Sen kunde jag lika gärna fortsätta, så jag klippte mig också. Det är härligt med fina och fräscha hårtoppar. Kvällen avslutas även i shoppingens anda. Böcker till kursen har beställts. Jag kände dock att utgifterna var ju en del, och då måste man ju väga upp med inkomster! Så jag la ut sex stycken böcker till försäljning på Blocket. Studentlitteratur alltså. Hoppas kan man ju.

Nuuu ska jag lösa korsord som en annan tant (och jag kollade på konståkning tidigare. DET är tantigt! Men jag älskar det! De är så vackra och kan göra så fina grejer. Jag har alltid närt en dröm om att bli konståkare. Men jag är waaay för gammal och trött för det. Jag fattar)!

Gnight sparky!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0