Bonne année

Nu är det redan torsdag, 7 januari! Varför går det så fort? Jag hinner inte med! Jag börjar skolan om tio dagar. Känns ju skumt. Men det känns väldigt roligt. Jag hade en stor motvilja förra terminen mot att börja skolan igen. Som sig bör, är situationen annorlunda nu så här ett halvår senare, och jag är plötsligt förväntansfull.

Mindre förväntansfull är jag för den kommande oppositionen. Jag bryr mig inte särskilt om hur min uppsats behandlas, jag har redan kramat om den och sagt: "Lycka till din stackare". Det som oroar mig mest är mitt egna opponerande på någon annans uppsats. Jag har väldigt svårt för det. Någon har knåpat och knepat ihop en uppsats, säkert mycket enklare än vad det var för mig. Men då ska jag sitta där och leta fel och oklarheter. Jag har ingen lust!

Jag har hunnit rida och vara i stallet mer än förut. Det känns bra. Jag har också hunnit gå ut lite mer. Det blir man trött av, men det känns bra ändå.


Nu väntar frukost och sedan stallet. Måste ta på mig mina skidbyxor för att stå ut med att vara utomhus...

Bonne année et bonne journée!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0