Blott en dag

Jaha ja. Idag är det torsdag väl? Jag somnade så tidigt, så tidigt igår. Vid elva. Fick en väl förtjänad långsömn. En sådär elva timmar. Nej juste jag somnade vid tolv. Men tio timmar är inte fy skam det heller! Jag har haft en väldigt lugn morgon, lite prat med gamla skolkamrater, en syster och en i Norge. Inte det förhatliga C:et, utan en E. Otroligt kryptiskt detta. Men man vet aldrig! Man kan aldrig vara nog försiktig.

Efter frukosten har jag ägnat mig lite åt fransk grammatik. Kluriga övningar med personliga och reflexiva pronomen. Det gick hyfsat. Jag plockade även ner min språkhistoriabok och en bok som heter Grammatik på villovägar. De har jag inte hunnit läsa i ännu. Jag fick ett mail från Amazon.fr om att min bok levereras i mitten på februari, eller i mars. Sådana är de, fransmännen. Känns ju bra, då är kursen typ slut. Den där boken ryker så fort kursen är över. 18- och 1900-tals fransk litteraturhistoria. Förmodligen kommer jag att älska den och inte kunna skiljas. De som irriterar mig mest har den effekten på mig.

I övrigt ska jag tvätta idag. Svarta kläder får det bli. Sedan ska hästen skos och innan det ska jag rida. Snön fortsätter oavbrutet, jag är glad att det finns ridhus.

Imorgon Örebro. Mamman och Ystra Syster ska till IKEA. Och om katten själv får välja, vilket hon definitivt får, följer jag inte med just dit. IKEA skrämmer mig. Jag har problem med IKEA. Vad händer om det börjar brinna i IKEAS väl snitslade hus? Måste alla kunder följa pilarna genom kontor, kök och badrum ut igen? Har man tur hinner man kanske få med sig sänglampan Lektyr. IKEA klarar sig utan mig. Alla dessa platta paket. Jag tror jag tar en svängom i City istället. Kollar in stade, så att säga. Ööörebrooe. De går alderige.


Sådärja. Un novel jour a commencé. Typ direktöversatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0