Vinterdag

Nej nu börjar det bli lite för slappt! Det som skulle vara en intensiv pluggvecka har börjat med allt annat än plugg. Men jag har inte enbart såsat, det ska jag göra klart för... mig. Men äsch egentligen gör det ingenting. Jag såsar väl hur mycket som känns bra, för jag vet att det inte blir för mycket. Och jag pluggar helst på kvällen. Under dagen vill jag bara göra massa annat, så jag sitter och tittar ut genom fönstret som en katt och vill... ut.

Idag försov vi oss lite så vi kom iväg till stallet lite senare än planerat. Det var egentligen inget problem. Tydligen är jag en hönsmamma, för bilen visade minus åtta grader, då åker två ländtäcken i ull på! På en oklippt häst. Men det är bara det att Saga inte har just vinterpäls, hon kör sommarstyle året om. Kanske lite lurvigare. Och så brunstar hon och då inbillar jag mig att det går åt en del energi till just det, och värmen får komma i andra hand. Det gäller att packa in sina små diamanter väl.
Jag red runt energiskogen idag, lät Saga trava på ordentligt för att jobba mycket med ryggen och bli starkare i sin större trav. Mycket lyckat! Däremot höll hon hela tiden ett öga på någonting annat, kanske en lämplig karl?

Väl hemma lagade jag lunch åt oss, och satte sedan igång att städa hela övervåningen. Noga i badrummet. Det tog några timmar, sedan duschade jag och vilade lite. Råkade somna lite.

Så! Nu är det dags för att hämta något att tugga på (russin!) och sätta igång med att plugga pronomen, partiklar och konjunktivformer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0