Trött måndag

Puh idag var jag trött! Jag var inte alls inställd på att gå upp halv åtta och min kropp tyckte verkligen inte om det. Men upp tog jag mig och till skolan likaså. Där väntade en föreläsning i fransk fonetik, förvånandsvärt... om inte enkelt, så rationellt! Det var inga konstigheter på den fronten, man hörde att där blev ett Y till ett I i uttal. Inga konstigheter alls.

Mellan 12 och 14 hade jag lunch, så jag mötte upp Ystra Syster och hennes käresta för en lunch vid Karlaplan. Vi åt en väldigt god fiskgryta och drack lite kaffe. Efter lunchen som var ganska vitlöksrik hade jag uttalsövningar i Lärostudion på universitetet. Det är fascinerande att läraren hela tiden ser och hör vad vi gör, och går in och korrigerar om hon tycker att någonting låter lite fishy. Jag blev rättad två gånger, vilket inte var särskilt ofta jämförelsevis. Skönt!

Imorgon och på onsdag är jag "ledig", med citationstecken för att jag måste plugga till tentan om en vecka! Dessutom har jag massa annat att läsa också. Men den här veckan går grammatik före det mesta. Tur för mig, eftersom att jag älskar grammatik! ;)

Då ska jag gå ner och se vilken supermiddag som kan ordnas ikväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0