Tentadag!

Härligt! Efter idag kan jag bocka av en tenta, av fyra (tror jag)! Wunderbart. Jag är inte särskilt orolig, jag vet vilka moment kom kommer att komma, och hur tentan ser ut rent strukturellt. Det här ska nog gå bra. Eller gå, i alla fall. Jag väntar mig inget annat än ett godkänt, men allt över detta skulle vara kul.

Mindre kul är ju att det var i princip rent omöjligt att ta sig till skolan idag. Jag gjorde det, på två och en halv timme (gah!) och det med hjälp av mammas arbetskamrat som kom körandes förbi när jag hade stått och väntat på bussen i 35 minuter. Oh glorious day! Men det gick, jag åkte till Danderyds sjukhus, gick ner till en läskig tunnelbaneperrong där folk utan varken nationalitet eller identitet vistades. Jag väntade mig nästan inte att någon skulle tala svenska. Det kändes som om jag var i utlandet. Alltså, jag kände mig inte alls hemma där. Det var i alla fall som det skulle, tåget kom och jag kunde åka till universitetet. Väl här träffade jag Alexandra från klassen så åt vi lunch och pluggade lite.

Men nu vet jag inte vad jag ska plugga mer... Jag sitter och gör det sista av de gamla tentorna som ligger uppe på kurssidan. Sen har jag gjort dem alla, jag har läst på om prepositioner och prepositionsfraser, om partitiv artikel och om infinitivmärken i franska. Så. Det var allt.

 

Nu vet jag inte vad jag ska göra mer. Sitta och facebooka, kanske? Köpa kaffe? Åh, detta problem med att plugga själv! Jag kan ju inte lämna alla mina prylar, för jag är helt övertygad om att alla runt mig är kvalificerade ficktjuvar. Eller de behöver ju inte gå ner i min ficka ens, jag lämnar ju allting helt öppet åt dem.

 

Nåja, jag pluggar vidare och samlar tankarna inför l'examen. Så får jag se senare om jag kan komma tillbaka till Bullerbyn igen ikväll sen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0