Söndag

Idag är det återigen jobb på schemat! Jag har lite ångest över det, jag ligger efter i den där franska litteraturhistoriaboken. Det är ju inte svårt egentligen, det är bara det att det tar sådan tid att läsa igenom allting jämfört med om det var på svenska! Franska romaner har jag inga som helst problem med, där går det undan, men just akademisk text är lite svårare. Det var det ju på svenska också när jag började plugga (åååret var 2006). Känner jag mig själv rätt kommer jag att tvinga mig själv att läsa den där boken dag ut och dag in tills jag kan allt.

Hur som helst borde jag hellre stanna hemma idag och plugga än att jobba. Inte så mycket att göra åt det nu. Imorgon är jag ledig. Nästa vecka ska jag försöka hinna få in två saker förutom skola och häst, och det är att lämna blod och se en väns utställning i Gamla stan som pågår till och med fredag nästa vecka! Min blodgrupp är ovanlig och det råder nästan alltid brist på den. Tavlorna som min vän målar är helt fantastiska! Jag som älskar djur älskar hennes tavlor. Det är inte bara djur, men mycket höns och fiskar. Vi har en höna i köket som hon har målat och jag älskar den. Sedan har vi en tavla gjord av hennes man, föreställande ett gathörn i Provence om sommaren. Där de bor. Vilket liv, va? Lite bohemiska, konstnärer båda två, fantastiskt vänliga, lever sitt liv mellan Stockholm och Provence. Så ska jag också leva när jag blir stor. Jag kanske skippar det konstnärliga, jag kan inte ens måla ett äpple utan att det ser helt vindögdt ut.

Nåja, jag har svängt ihop en sallad att äta till lunch, med sockerärtor och kräftstjärtar (jag står inte ut med maten på jobbet!)! Nu återstår bara smink och hår, sen är det up up and away!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0