Måndag!

Idag är det ju då måndag och jag har startat dagen med havregrynsgröt och vildhallonsylt, möms! Därefter har jag pluggat lite, vi ska tala om en region i Frankrike (högstadieflashbacks) och jag har valt Aquitaine, där Bordeaux ligger. Det känns säkert att ta en region där jag faktiskt har varit, det är också roligt att veta vad man pratar om. Jag var ju till och med på muséet för Aquitaine i Bordeaux. Tittade på lite mynt från 1300-talet. Alltid upplyftande med lite historia...

Nu ska jag dock vandra en annan väg och ta på mig mina ridkläder och åka till stallet. Hästen (och jag) behöver sin dagliga motion och frisk luft. Sedan är det plugg plugg plugg som väntar! Den här veckan ser bra ut, det verkar som om jag hinner både blodgivning, och utställningen. På torsdag ska jag möta upp mamman och titta på Pias vackra tavlor!

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0