Livet är hårt mot de hårda!



Phu! Nu är jag hemma igen från skolan. Har hunnit äta lite middag också... Mmm... Nu är tanken att jag ska göra uppgiften till seminariet imorgon, men jag vet inte om jag verkligen orkar. Artonhundratalets franska litteraturhistoria blir lite mastigt såhär på kvällskvisten. Men jag hinner inte göra det imorgon, vi börjar elva. Jag vet inte, är inte tragedin konstant om jag väljer att sova nu och gå upp tidigare eller göra uppgiften nu och somna senare och vakna senare. Jag var att det första alternativet är bättre egentligen. Men jag vet också att om jag "går och lägger mig" nu så kommer jag att titta på tv till åtminstone halv ett och sen läsa lite innan jag somnar på riktigt. Denna process är visserligen nödvändig oavsett så... Ah, dessa problem en universitetsstudent kan ha! Skänk mig tid!



Dagens (eller kvällens rättare sagt) föreläsningar var grammatik, först svensk och sedan fransk. Det var lite massivt men såklart nödvändigt och nyttigt. Jag tror jag gör så att jag läser i en halvtimme, fyrtio minuter och sedan sover jag! Så kan jag gå upp liiite tidigare och läsa medan jag äter frukost!


Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0