Jobba hemifrån

Hej hej! Idag orkade jag inte ens försöka ta mig till skolan. Någon slags belöning borde det vara i att gå på universitetet, där jag ska kunna lägga upp inlärningen någorlunda självständigt. Nu fungerar det ju inte riktigt så, då våra seminarier har obligatorisk närvaro, men föreläsningarna är valfria. Idag har jag ett seminarie och en föreläsning, och jag mailade till läraren för seminariet och berättade om SL-situationen för mig här på Ekerö, och hon svarade med att hon hade i princip samma problem, men från Uppsala. Så jag fick OK att vara hemma och jobba med den bok vi idag ska diskutera.
Föreläsningen är om fransk fonetik, vilket jag kan läsa om här hemma. Det ska jag göra nu. Skönt!!

Jag hoppas verkligen att jag kommer till Göteborg imorgon, jag ska lusläsa på SJs hemsida och se om mitt tåg är inställt, det såg inte så ut igår så jag hoppas! Jag måste packa också!

Så, plugg nu, sedan kanske jag följer med ystra syster (jag har henne hemma hos mig!) och mammut på lunch på Marinan! Det kanske jag är värd efter några timmars plugg? Ikväll blir det mera plugg. Det skulle vara kul att hinna åka till stallet också, men just nu tvivlar jag på att jag hinner (och så är det så kaahaallt!).

Osminkad och fager, dagen till ära!



Tjipp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0