Framtidsplaner

Jag sitter och söker lite jobb. Två, närmare bestämt. Jag har faktiskt kostat på mig att vara lite selektiv. Men jag tycker att det är läskigt. Usch, jag vet att det är så himla löjligt, men jag tycker att det är obehagligt med någonting helt nytt. Och det ena jobbet finns ju i Oslo. Jag utgår såklart inte från att jag bara pang! bom! får jobbet, men ändå, tänk om...

Då måste jag ju flytta! Underbart härligt, men också läskigt. Bort från mami, bort från syster och far. Och mina vänner som jag känner och som känner mig. Bort från hästen! Faktiskt är hästen en av anledningarna till att jag bor hemma fortfarande, jag står inte ut med att inte få rida. Om jag inte ville det skulle jag ju ha flyttat för länge sen, till någon studentlägenhet eller så. Men det är en lyx som är väldigt svår att motstå, den där vackra fina hästen.

Nåja, inte behöver jag bli blödig inför flytt än, jobbet är ju inte mitt ännu! Ett tråkigt scenario är ju också att inte behöva flytta! Fast då gör jag det nog ändå. Om sommaren får fina hästen vila och då kan jag bo inne i stan och leka innemänniska... Fast på sommaren vill man ju vara på landet? Gah! Dessa problem!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0