Februari!

Ny vecka igen! Tiden går rasande fort, och just i januari har jag varit glad för det. Januari är inte en så speciellt inspirerande månad, kan man säga. Fast jag har i alla fall haft roligt! Mycket ridning, och mycket bra ridning! Idag var hästalisa så duktig att man inte kan annat än undra varifrån hon kommer. Från ett rosa moln på himlen kanske?

Vi träffade på Katarina som kom med flaten Myrra och lilla urgulliga valpen Cooler. Han lite åt oss, det var lite obehagligt med nya människor, men sedan var det enbart spännande. När han hade hälsat klart gick han med sin übertäta päls och satte i sig i snön! Tänk om man kunde få låna den? Idag var det ju visserligen mycket varmare än tidigare, minus 1 visade bilen, tack tack! I lördags visade den minus 21, skön skillnad!

Igår gick min dator sönder - igen. Nästan på pricken ett år sedan det hände första gången. Oj, tänk om garantin inte gäller nu. Jag ska kolla upp det, men egentligen spelar det ingen roll. Jag har fått nog av PC. Inte en enda dator till i min ägo som är en PC. Så fort jag känt efter i spargrisen ska en Mac Book inhandlas. Det är ju drömmen: en dator som inte går sönder, en garanti som fungerar friktionsfritt, underbart enkla datorer och dessutom ett yttre som inte går av för hackor!

Imorgon blir det därför titt på datorer och lunch med min kära vän Christoffer (definitivt inte C:et i Schweiz) och sedan skola. Jag skulle gärna lämna blod men min nya (svenska!) legitimation har inte kommit ännu...

Övriga planer för veckan är skola, skola, skola, ridning (kanske kan få in en lektion med kära tränar-Hanna) och jobb både lördag och söndag. Helt okej, lagom början-på-februari-vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0