Ett veckoslut

Fredag idag, det blåser runt husknutarna. Meterlånga istappar från taken. Här är det varning för ras, gå så försiktigt du kan...
Jag har haft en fantastiskt fin fredag, jag har precis vaknat upp från en liten eftermiddagslur. Precis som det ska vara! Däremot ligger jag här och är lite sugen på att komma ut, se folk. Jag är sugen på att ha någonting som är urringat i ryggen. Det är så fint. Jag har aldrig gillat urringat på framsidan, utan tycker snarare att ryggen är mer speciell. Säkert till alla killars förtret, haha! Rygg och ben, det kan jag stå ut med att visa.

Vad ledsen jag blir när jag hör att Alexander McQueen har dött. Eller tagit livet av sig. Det är så svårt att föreställa sig den absoluta botten, för även jag har varit under ytan - det har ju alla någon gång - men att vara där, på den plats som inte alls har någon utväg varken uppåt eller framåt, måste vara så fruktansvärt skrämmande. Jag tänker på alla många människor i vår värld som inte heller sett denna dörr. Vad ensamt det måste vara. Fast det är ju så; ensamt där nere i djupet. Längst nere är vi ju alla ensamma med våra tankar och känslor. Alla måste vara riktigt starka för att stå ut med det. Jag är glad att jag har det liv jag har som innehåller de människor det gör, som alla gör mig glada.


Jag ska umgås med min fina söster ikväll. Fast jag är ju ändå sugen på att komma ut... Nåja, jag får se hur kvällen blir! Imorgon blir det roligt i alla fall!

Mysiga ljus! Nyförvärv: väldigt grön Iitala "Kivi".

 

Liiiikbleka jag! Det är ju katt-astrof!

 

Nu ska jag sätta mig och skriva gamla tentor! Woho!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0