Dieu est un fumeur de Havana

Hola! Visst är det tisdag idag? Dagarna går så fort att det lika gärna kunnat vara lördag imorgon. Inatt hade jag jättekonstiga drömmar, dels att min chef ringde och ville att jag skulle jobba, men medan vi pratade ringde en gammal granne och ville att jag skulle ta en sån där gatusoparbil och sopa den gata jag växte upp på. Min chef blev arg för att jag tryckte bort vårt samtal och skulle köra dit jag var, men precis när han kommit mot mig så krockade han i en korsning, och det var mitt fel. Eh. Okej.

Tjugo i sex i morse vaknade jag av ett sms från min tränare. Hon hade inte varit ute på galej hela natten utan hon går upp vid fem (!!) för att utfodra hästarna och starta dagen, så hon hinner med allting. Riktigt, riktigt starkt jobbat! Eftersom att jag själv vaknade till då vet jag hur stendöd jag är vid den tidpunkten. Att gå upp vid nio är mera min grej. Visserligen piggnade jag till litegrann, men jag tvingade mig att somna om, det blir en lite för lång dag att gå upp vid halv sex och jag slutar skolan klockan nio på kvällen...

Nu har jag duschat och ätit frukost, och sitter och lyssnar på Serge Gainsbourg (han som var tillsammans med Jane Birkin) och ska strax sätta igång med pluggandet!

A tout à l'heure!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0