Dekadent torsdag!

Herregud så trött jag är. Jag kom hem vid sex från skolan och gick och köpte sushi som jag snabbt smällde i mig. Sedan gick jag upp och la mig på sängen framför tvn och åt Ben & Jerrys och lösviktsgodis. Tungviktsgodis kanske det borde heta. Och jag hade verkligen fina planer på att vara En God Student. Men jag blev liksom bara liggande. Helt mosig. Men det tar faktiskt på krafterna. Exakt vad som tar på krafterna är svårare att avgöra, men trött är jag ändå.

Jag såg ett program om att flytta hemifrån, intressant i sig, men jag fastnade för att det var inspelat på våren. Vååår... Det är ingen nyhet att alla svenskar vid det här laget längtar ihjäl sig till våren, men det gör ju ingen skillnad för mig. Det blir en sådan desperation, varje fågelkvitter gör mig jättelycklig och tänker att nu, NU! är det på gång. Eller att jag kände häromdagen att solen värmde lite, lite på knäna. Men ännu är det en bit kvar.

I alla fall hade jag en jätterolig dag i skolan. Den började med en gästföreläsning på en timme, där två conteurs - sagoberättare - från frankrike berättade massa roliga sagor. Till exempel berättade de om hur misär kom till här på jorden. Och en saga om en katt som åt allting den kom över; kungar, drottningar, elefanter, sin bästa vän papegojan. En annan saga var en gammal egyptisk. Quand même, det var riktigt roligt! Efteråt åt jag lunch med några kurskompisar och därefter var det dags för ett seminarie, där vi pratade mycket om klichéer och tittade på några scener ur Paris je t'aime, vilken man skulle ha sett hela innan seminariet.

Ähhh nu är jag så dödstrött att jag ska gå och tvätta av mig sminket och läsa lite innan jag somnar! Imorgon väntar ridlektion för världens bästa tränarinna och invigning av nya Hästboden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0