Coola ner sig lite

Jag stressade upp mig här ikväll. Mmm, stress. Över att jag ska ha en tighttighttight klänning imorgon! Vacker, lila, spets i ryggens urringning. Men TIGHT! Mamma hade en hold in-trosa som var alldeles perfekt - förutom att den i nederdelen, där vid benen, klämmer åt massor så jag får valkar på låren. Not so hot. Så den används icke. Men jag får panik över utstående mage i ruskigt tight klänning! Det ska man inte få men jag vill ha ett perfekt resultat! Det fanns inte hold-in strumpbyxor i svart här på Konsum, så jag ska titta på den affären vid Hanna. Jag köpte ett par glansiga strumpbyxor i alla fall. Jag kan ju alltid ha dubbla, Sverige skryter inte med värme såhär års. Valet står mellan ingen mat eller hold-in strumpbyxor. Det känns som om strumpbyxorna är ett hälsosammare alternativ! Suck, vilka icke-problem!

Jag har fortfarande lite ont i magen efter middagen. Jag verkar ha lite problem med (äckligt ord på intågande) matsmältningen. Jag får det ibland när jag uppenbarligen är stressad. Det är som om knivar skär någonstans runt magen och bröstet och det känns som om jag ska få en hjärtattack. Mycket egendomlig känsla! Väldigt obehaglig därtill. Men efter middagen vid åtta har jag haft ätstopp, det gör ont att få i sig mat. Detta är förmodligen inte särskilt nyttigt i min (ack så ringa) ålder? Jag ska ta det lugnt och plugga lite nu innan jag går och lägger mig.

Imorgon ska jag ta en lång härlig promenad i parken, sedan duscha i god tid - kanske till och med ett bad? Göra i ordning håret länge, packa ner kläder, skor och smink och åka till Hanna innan kvällens planer sätts i verket...

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0