Bloooood

Idag var jag pigg som en mört när jag vaknade! Men som vanligt tidigt på morgonen visste jag inte vad jag skulle ha på mig, slängde av och på tröjor och tyckte att garderoben var dödstråkig. Typ så att jag skulle kunna tända eld på den utan att det blev någon skillnad. Men det gjorde jag inte (trägolv, trähus och allt det där).

Jag fixade in lite John Mayer i min iPod, han är fantastiskt bra. Mayer alltså. Eller var det Meyer? Nåja sak samma. Seminariet idag var segt; litteraturhistoria i sig är riktigt intressant och nyttigt, men vi sysslar med någon slags högstadieanalys av verken, typ: vad betyder det att han använder sig av fysiska förnimmelser istället för psykiska känslor? Vad står solen för? Blablabla. Till slut ville jag lyfta på tröjan och hitta sprängladdningar runt magen. Förintas i tid och rum. Nåja, något ger det alltid.

Efter seminariet gick jag och köpte en svart koftaktig grej på HM. Den var fin. Den bara hängde där, precis så som jag ville att den skulle se ut, i min storlek. Ibland är det ju märkligt. Men kul! Sedan gick jag över gatan till Kungstappen och lämnade blod. Mitt blodtryck har sjunkit (de mätte det inte idag, skumt) har jag märkt, så istället för att bli pigg som jag brukar blev jag väldigt yr. Jag raglade ner till tunnelbanan och satte av hemåt.
Jag mötte Martin, en ganska ny bekantskap, och vi satt och pratade lite. Om svårigheten i att skriva ett CV. Om svårigheten att praktisera (rätt segt med inkomst då. Faaaaamiljeeeen?) Om jag fick skulle jag lätt praktisera. Ska kolla upp möjligheten att göra det nu medan jag pluggar, det kanske kan utvecklas till något slags sommarjobb? Om jag inte får något i Oslo.

I alla fall, nu ligger jag hemma i sängen och vilar upp mig lite innan jag ska till stallet. Hoppas att yrseln lägger sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0