Älgjakt

Idag i stallet så såg vi för andra dagen i rad en älg nedanför hagarna! Jag är så väldigt fascinerad av dessa djur, de är verkligen skogens konungar! Detta var visserligen en älgko, men hon förde sig som en drottning... Otroligt ståtligt! Alla hästarna fick tokspel och galopperade runt i hagarna och frustade och stod i. Jag och stallägarinnans dotter smög efter älgen så smidigt vi bara kunde (med snö som räckte oss till knäna) och fotograferade den. Den såg oss men verkade inte så störd över vår närvaro. Lite skumt... det får man komma ihåg, för en människovan älg är inte så bra i det fria!
Efter älgkalabaliken (Saga blev helt bortglömd och var väldigt upprörd när vi kom tillbaka in i stallet) gick vi med Saga ner till ridhuset, och hon var väldigt fin, som vanligt! Hon brunstar ju den lilla hästaloan så ibland blev hon lite arg över att jag ville att hon skulle ta i med bakbenen ordentligt, tjohopp sa det och så sparkade hon rakt ut i luften. Tur att ingen var bakom! Men annars gick hon så fint som bara hon kan!

Nu ska jag plugga grammatik, som alltid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0