Vårstädning!

Nu är det vår (ja, inte om man frågar gårdagen, som propsade på snö) och med den kommer känslan, längtan efter att vårstäda! Jag har idag ägnat några timmar åt att städa övervåningen i slottet. Bort med alla märgbensfläckar som hunden tillför (en väldigt svår uppgift på obehandlade trägolv!) och bort med allt damm i hörnen. Det luktar så fräscht så fräscht nu. Jag tvättade till och med väggarna i badrummet! Nu skiner kaklet så vackert...


Jag har förrförra helgen och helgen som var tittat på tävlingar. Det är alltid jätteroligt! Minus är att jag alltid blir så galet sugen på att rida och tävla själv, vilket är svårt när lilla Saga är halt. Men hon är på bättringsvägen! Förrförra helgen var det hopptävlingar på Ryttarstadion, och förra helgen var det dressyrtävling på Vällingby ridskola. Vissa ekipage undrar man lite över hur mycket de faktiskt tränat innan, medan andra är en fröjd för ögat!

På onsdag och torsdag ska jag jobba i stallet, jag får förhoppningsvis hjälpa min tränare Hanna också, hon sa att det fanns massor av hästar att rida, jättekul!!! Man blir ju så låst vid sin egen häst när man har en, det är svårt att få till så att man kan rida fler hästar och på så vis lära sig otroligt mycket mer. Då är det bra att det finns snälla människor i stallet som gärna låter mig ta en svängom med deras hästar. Igår red jag GB, som är precis motsatsen till Saga. Där hon är väldigt... o-lat, gör han inte mer än nödvändigt, och där hon är stissig och lite nervös är han lugn och klok. Han är stor och lite åt det tyngre hållet medan Saga är en liten fjäril. Det är som sagt otroligt lärorikt, och jag hoppas på att få rida fler hästar, så kommer det säkert märkas skillnad sen när Saga är frisk igen och kan ridas!

Nu ska jag äta lite lunch, sedan plugga. Jag hade tänkt att sitta utomhus i solen vid husväggen och läsa, men molnen avlöser varandra och i skuggan är det kallt! Det får bli inomhusaktiviteter tills det är dags att åka till stallet igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0