Valborg

När jag ska sova ut... Ja, då blir det till galna 8.45! Inte kan jag skryta om att jag missade frukost OCH lunch! Allt ska då gå enligt schemat för A-människor. Hehe, inte för att jag är A-aktig på alla nivåer men... i sovandet i alla fall? Nåja. Idag är det Valborg och dagen skall tillbringas med det bästa jag vet: franskastudier! Därefter kanske stallet och ytterligare senare ska jag på middag hemma hos Madde.

På onsdag nästa vecka kommer Emelie hem, det är helt underbart! I åtta månader har den lilla räkan varit i Argentina, men på onsdag, DÅ! Jag är så glad, min bästaste bästis kommer hem. Vi har faktiskt varit vänner hela livet. Vi växte upp i husen mitt emot varandra, hon i alldeles kritvitt hår och jag i brunt. Vi hittade på alla möjliga sorters upptåg, vi rymde, gick vilse i skogen bakom husen, vi hade en trehjuling med "flak" som vi cyklade omkring på, hon körde och jag satt på flaket, vi blev förbjudna att leka med varandra, då stod vi vid våra staket på tomten och ylade. Hehe. Vi båda blev jätteförvånade när hon skulle börja skolan men inte jag, vi visste inte att hon var ett år äldre än jag. Haha! Och i år fyller vi 24 och 25, med bara några dagars mellanrum. Och hon är fortfarande min absolut bästa vän. <3

Så, sentimentalitet - bort! Cool (?) student - on!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0