Taakkaa

Hej! Rubriken är ett roligt exempel på hur finskan är ett otroligt roligt men även väldigt svårt språk. Under helgen nu så har vi min morbror och min kusin här på besök i det Sofianska hemmet. Vi har visat dem stallet och det allra viktigaste: grillen där vi lunchar minst en gång i veckan. De gav stället tummen upp.

Kvällen blir lugn, igår var jag ute en sväng med ett gäng fransmän. Det är svårt att korka upp munnen och börja prata, men efter ett glas vin gick det lättare! Imorgon går vi nog ut med dem igen.

Här är en bild på mig och Saga från idag:

Finaste lilla Saga, hon börjar bli lite bättre nu i alla fall! Det är synd att jag inte kan tävla i helgen men det kommer fler tillfällen.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0