Schönt i scholen

Ahh, underbara, underbara sol! Den är nog den mest väntade och uppskattade gästen någonsin. De senaste dagarna har jag varit i stallet, jobbat, ridit och suttit och solat. Jag inbillar mig lite färg på näsan.

Det har varit många turer med min fina vita springare. Först var hon halt, sedan inte. Då anmälde jag oss till tävlingen i helgen. Nu är hon förkyld, snorar och hostar. Då strök jag oss från tävlingen. Nu verkar hon vara på bättringsvägen. Jag orkar inte återanmäla oss. Det får bli en trevlig, lugn helg istället. Jag vill inte stressa fram någonting, vi tränar upp oss och tävlar på i maj istället!

På tisdag är det Roggan-ridning, en dressyrdomare som jag inte minns namnet på. Så jag trimmar hästen lite tills dess istället, och ger mig själv och Saga en ärlig chans istället till kommande tävlingar.

Måndag och tisdag den här veckan har jag tagit hand om en tjejs hästar i stallet. Det är en hingst, och tre unghästar. Den äldsta är fem år gammal. Eller ung. Det var väldigt roligt! Det är jättekul att handskas med hingstar, det är ju lite annorlunda från ett 12-årigt sto kan man säga. Men han skötte sig bäst av alla hästarna, han bet mig i armen ett par gånger, men det gör ingenting.

Jag har kommit efter lite i skolan, men faktiskt så orkar jag inte stressa upp mig över det. Jag har tid, jag kommer ikapp. Det är en bok som ska läsas och analyseras, det är en uppsats som snart ska vara klar. Jag ordnar det. Imorgon kväll kommer min morbror och min kusin från Finland, det ska bli riktigt roligt! Jag har inte träffat dem på evigheter, kul att få höra quoi de neuf. Nu: PLUGG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0