"Men du är ju en sån där skör liten prinsessa"

Haha det var den kommentaren jag fick av Asna idag när jag berättade att jag stalljobbat, och verkar ha överansträngt min högra handled/underarm. Jag är tydligen inte byggd för att arbeta. Känns ju... ja helt okej egentligen för det är ju vad jag alltid känt själv (nejdå!) men just i stallet vill jag kunna jobba hur mycket som helst. Men det är mycket med det där; bära hö, sopa, mocka, rida. Det tar ju faktiskt lite på krafterna. Jag somnade 21.30 igår. Så tidigt har jag inte somnat sedan... Helgen vi var i falsterbo, när det nu var, då kom vi hem vid sju på kvällen, och jag tvärdäckade med kläderna på. Det sliter lika mycket att festa hela nätterna igenom!

Så, igår och idag stalljobbade jag. Gud vad jag älskar det! Älskar! Alla fina hästarna, pilla och göra fint, rida... Jag överväger faktiskt att jobba med det ett tag. Stall som behöver hjälp finns alltid. Eller så tänkte jag höra mig för över praktikmöjligheter hos min duktiga tränare. Det finns massor att lära!

Igår åkte vi även till Häst och hundhusets utförsäljning på Gärdet. Men det var otroligt mycket folk, och lite... trista saker. Fast den där quiltade Barbourjackan som jag hittade, i precis min storlek var inte så tråkig. Men jag blev lite anti allting. En utförsäljning ska ju vara ordentligt billig, men jag hittade ett par perfekta Cavalloridbyxor som bara var nedsatta med 400 kronor. Det gjorde inte så stor skillnad. Sen åt vi lunch.

Idag hann jag gå en promenad med min lilla halta Lotta, ta en kaffe i solen, rida ut på galoppäventyr (hehe fånigt ord) och luncha med stallgänget igen. Sen väl hemma somnade jag som en stock! Efter det gick jag ut en timme med hunden, nu har jag just ätit middag. Jag känner verkligen inte för att plugga!! Jag vill bara titta vad det är som går på tv ikväll och sätta mig med en skål ostbågar och glo. Men icke! Nu blir det päron och plugg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0