Energiska dagar!

Hej! Oj vad dagarna bara rasslar förbi just nu! Och det är givetvis mycket jag skulle kunna ändra på (hrm, förbättra min ekonomiska...karaktär, plugga mera, engagera mig i min framtid), så är jag så himla glad! Tiden går i ett rasande tempo och det händer många roliga saker, inte minst på hästfronten! Även på vänskapssidan - en ny bekantskap har tillkommit, i torsdags mötte jag detta nyförvärv, Ellinor, för ett par glas vin och en sen middag med musslor, ostbricka och ostron på Sturehof (ja, ekonomibiten...). Riktigt roligt. Det är så sällan man träffar nya vänner i "min ålder" (jag är ju faktiskt ung än?!)! Vi möttes på Oslos flygplats.

Mycket på hästfronten också... Jag fick chansen att rida för KG Svensson förra veckan, vilken lektion! Han var så duktig så duktig att jag tappade hakan. Jag vill tro att jag också var lite duktig. Nu skulle hästen trampas! Det fick vara maximalt fem travsteg i skänkelvikningen diagonalt från A (personbästa med liten söt häst: 7 steg). Nu skall hästen ridas på kandar! Inom två år ska hon trampa felfritt och göra bytesserier. KG hade en plan, det är upp till mig att följa den.

Men Saga brydde sig inte så mycket om det, utan passade på nu, när vårsolen tittar fram och tussilago börjar titta upp ur marken, att sträcka/vricka vänster fram. Och för att göra det hela ännu lite knepigare rev hon upp ett mindre trevligt sår på vänster bakben också. Jahapp. Det är tur att min kära tränare Hanna är en ängel, jag fick låna Teimoso, den underbara Lusitanon, att rida på, och härom dagen fick jag ta mig en svängom på GB. Underbart med snälla stallkompisar!

Nu får vi middagsgäster så det är till att hoppa i normala kläder som inte är gjorda i plysch!


Kommentarer
Elisabeth

Jag älskar att städa, jag är bara inte bra på det. Det märks aldrig när jag städat. Kan det bero på de två L:en i mitt liv Lyra och Luna?

2010-04-12 @ 13:07:23
URL: http://lageravtid.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0