En Slappares onsdag

Tjohopp! Jag har haft en riktigt slapp dag! Sådant gillas. Jag vaknade av mig själv vid 7.35 och gick upp och städade ena lådan i mitt badrumsskåp. Inte helt logiskt, kan tyckas, men jag spillde för några dagar ut lite peelingsalt i den, vilket har fastnat på alla burkar och förpackningar. Inte så fräsch när man vill smörja in ansiktet för dagen och istället peelar det. Men nu blev det gjort. Jag är en driftig morgonmänniska!

Jag och mamman åkte till stallet i en bil som vi fått låna, en orange Teliabil. Helt OK. Det finns en del med den bilen som är lite roligt. Men den fungerar i alla fall, till skillnad från Saaben.

I stallet så myste jag med fölet på granngården, en underbar liten herre som verkar ha upptäckt att människor kan användas som kli-assistenter. Jag ställde gärna upp! Inget går upp mot en liten fölmule som vill klia tillbaka utan tänder.

Sedan gick vi en promenad på 45 minuter med hästaloa, hon verkade... positiv och glad? Jag vet inte, hon säger ju inte direkt så mycket, så jag får hitta på lite. Efter talli åkte jag hem och åt en chèvresallad och sov. Ett par timmar sådär på den tidiga eftermiddagen gör susen för pluggandet. Nu har jag just blivit klar med mitt tal till imorgon om varför man ska utöva någon sport, och ska sätta igång och jobba med grammatik och skriva på uppsatsen. Det här blir bra, riktigt bra!

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0