Törsday

Igår efter stallet åt jag lite lunch, sen satte jag igång och gjorde fisksoppa till fina vänner Isabel och Philip. Vi åt en mysig middag och drack lite vin, sen satt vi och pratade till tolvtiden, efter det bäddade jag ner dem.

Nu har de för en liten stund sen åkt för att plugga i biblioteket. Jag följde inte med för dels att jag har skickat in uppsatsen, och dels för att jag ska till stallet och rida en liten stund efter lunch. Uteritt står på schemat! Tillsammans med några stallkompisar.

Innan I och P åkte satt vi vid köksbordet och drack lite kaffe, då katten Bella hoppade upp från bordet. Tog sig helt egenkomponerade friheter och gick och nosade i alla koppar. Och så pang! hade hon vält min fulla kaffekopp. Innehållet missade datorn som stod på bordet med en millimeter. En väldig tur eftersom att datorn inte är min (då hade jag i och för sig blivit vansinnig-are)! Det hamnade på duken och på de obehandlade trägolven som törstigt drack i sig av kaffet. Så jag har lite att göra innan jag åker till stallet.


Annars är det en helt vanlig torsdag och jag har väl inga extrema planer, skönt att bara ta det lugnt!


Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0