Att våga är att förlora fotfästet

Och att inte våga är att förlora sig själv. Sägs det. Hehe. Jag är ett stort icke-fan av löjliga ordspråk som menar att man ska ge och ge och geee av sig själv. För - ett enormt kanske - får man någonting tillbaka. Men. Alltså, man får ju inte mer än vad man gav, vilket gör att man är på plus/minus noll igen. Vilket då innebär att om man ger någonting men inte får någonting tillbaka, står man på minus. Man kan aldrig stå mer än på noll. Eller, som oftast, på minus. Värdelösa ordspråk.

Och ger man massor, så ligger man ju ute med så mycket. Sånt gillar jag absolut inte. Jag ska aldrig mer "våga" i mitt liv. Det har aldrig gett någonting, och nu när jag blir så gammal på måndag (höhö) får jag väl säga att jag har lärt mig.




Ja, men ser man på. Bitterheten har gjort entré i mig. Välkommen! Ska jag ta din jacka? Här, slå dig ner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0