Vad vet Mensa?

Aaah härligt väder! Som fän. Hej jag bor i Sverige och njuter när det är plus fem grader ute. Alla borde bli bedömda som sinnessjuka i det här landet. Nu sitter väl folk på uteserveringar med filtar och vänder sig likt vitsippor mot solen och låtsas som att det är vår. Det är det inte! Det är en vintersol vi ser! Skit i hur fåglarna kvittrar, de har blivit lurade för länge sen. Skulle de komma hit till den riktiga sommaren skulle de behöva börja droppa in någon gång i mitten på juni. Men det förstör liksom hela cykeln. Tror jag, vad vet jag om det? Ser jag ut som en meterolog? Ja, kanske. Stora glittriga smycken, linnen med kavaj över.
Hehe meterologtanten i Frankrike är klädd för efterfest typ. Kort tight klänning, lite mycket rött läppstift och en blonderad page på utväxt. Liiite för mycket smink som är liiite för mörkt för hudfärgen. Liite för många rynkor för att komma undan med hela uppenbarelsen. Nåja. Jag är ju trots allt bara bitter.

Och bitter är jag för att jag gjorde Mensas (men VAD ÄR det för namn?) IQ-test. Amen hallå, vem bryr sig om små krumelurer i olika utföranden med ränder och prickar och cirklar och skit? Inte jag. Och därför fick jag ett ap-IQ. Jag kan annat (vill jag gärna tänka). Men vadå, så att kunna se en logisk process mellan några små kvadrater och trianglar är ett mått på hur hög IQ man har? Jaha. Då har jag väl gärna låg IQ. Jag ville ändå inte ha nån hög sådan (surt sa räven om rönnbären).


Som sagt, fantastiskt väder. Jag fick ta det av det när jag gick till brevlådan. Det blåste typ orkan. Jag fick hålla fast mig i träden och genom att surra fast mig vid dem med deras rötter runt midjan kunde jag ta mig fram till lådan och hämta min mobilräkning (skrämmande). Sen lyfte vinden mig och jag flög framåt, men jag fick tag i antennen på vårt hustak och kunde klättra ner genom skorstenen. Går inte ut igen.

Nu blir det plugg!!


Kommentarer
Cecilia

Det är med Mensas IQ-test har jag också funderat över. Det är ju bara matematisk och teknisk intelligens som mäts, men tänk om man suger på matte och är jätteduktigt på något annat då? Gills inte det? Matematik är verkligen min svaga sida, däremot tycker jag jättemycket om att skriva, historia, religion, politik, musik, kultur, men alla de grejerna verkar visst inte ha något värde?

2009-03-19 @ 13:59:51
URL: http://voix.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0