Soundtrack till mord

Sitter här och dricker kaffe (utan mjölk aaah) och lyssnar på Debussys Clair de Lune. Ganska rogivande. Den versionen jag har nu. Youtube är väl inte så jättesäkert alla gånger, så först fick jag fram en gubbe i svartvitt som spelar den på fiol (eller violin?) och jag blev mest rädd. Alltså fiol/violin (är det ens samma sak?) freakes me out. Jag tänker bara på alla skräckfilmer jag sett. Nu tänker jag på Törnrosa eller Snövit. Mysigare.

Annars har jag kommit igång med min analys, tackar. Det tog bara några år. Och jag har några år framför mig också. Nio textutdrag som är maximalt fem sidor långa ska närläsas 16 gånger efter punkter jag valt ut. Men 16 gånger!!! Jag kan utan problem citera inledningen till Dödscellen av John Grisham nu. Ganska mysigt.

Läste tidningen idag, och det är roligare att göra när man känner en som jobbar på TT. Då sitter jag och letar tecken på hennes notiser och artiklar. Tror jag hittade en idag. Annars så läste jag reportaget om den 17-åriga pojken som typ var pundare redan. Men hjälp. När han själv säger: ingen vill ju vara en pundare. MEN VAR INTE DET DÅ. Lätt för mig att säga.

Dagens planer är först möte med min handledare klockan 14 och sedan ska jag lämna in min dator på lagning (köpt i oktober, riktiga kvalitetsgrejer) och kanske lämna tillbaka en bok. Leva det ljuva livet liksom. Sen hem, jobba med undersökningen och analysen. Inget stall idag. Oskönt. Nu när det är så mycket mera milt ute och solen tittar fram vill jag ju vara där så mycket som möjligt. Ska tävla i april, påskafton. IIiih! Kom på att jag måste anmäla mig och köpa licensen.

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0