Öppönäring

Idag blir det plugg och skola (typ samma sak men ah). Vi ska sitta med när en tjej lägger fram sin uppsats för opponering. Och vi ska ha förberett tre frågor eller synpunkter om uppsatsen. Hur kul är det? Alltså, jag vet inte, det är ju svårt att göra sånt här. Jag tror att jag är alldeles för snäll och blödig, för jag har så svårt att hitta fel i någons uppsats. Jag tänker att den här människan har lagt ner nästan ett halvår av sitt liv för att genomföra den där undersökningen och sedan analysera resultatet. Inte ska väl jag klanka ner på den då? Undersökningen alltså.
Jag tror många tar opponeringen personligt. Det är svårt att inte göra det, och jag gjorde det själv nästan sist jag blev opponerad på. Min uppsats var bra tyckte jag, men det tyckte inte opponenten som sågade mig helt nere vid fotknölarna. Att det var min bästa kompis i den klassen gjorde inte saken lättare (jävla backstabber). Men å andra sidan så är det ju inte mig som person som bedöms, även om det känns så.

För att göra saken lättare satt jag och tänkte på kharma. What goes around comes around. Han kommer säkert få ett svårt liv på grund av detta. Hehe inte mig emot. Hans uppsats var sämre.

Ja, i alla fall, det är svårt att vara objektiv och se sin uppsats från en annan synvinkel än just den subjektiva. Den blir en liten baby som man själv gjort och damn den som rör bebben.
Så inte ska väl jag sitta och bara "jaaaa hur tänkte du här då (lilla gumman)?" Typ "tesen håller inte". Ba nähä men skit i att läsa uppsatsen då om du ska vara så gnällig. Nobody's holding a gun to your head. Typ.

Innan le school ska jag äta lunch. Här hemma. Det är en del i den kampanj jag driver på ytterst lokal nivå (begränsat till mig själv) för att spara pengar. Blodpudding dessutom. Fast det är bara för att jag älskar blodpudding. Äckligt nog. Bäst att hålla tyst om det egentligen, annars blir man väl aldrig bortgift.

Farewell!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0