Där gick dagen

Gick upp i lagom tid idag, runt halv nio, åkte till stallet. I bilen på väg dit kom vi på att det ju var hoppträning klockan 10. Snabb smsning med tränaren som bekräftade och bjöd in. Tjugo i tio var vi framme, fem över var jag framskrittad. Och det utan att titta på klockan. Jag är ganska snabb när det krävs. Jag bör ta med detta i mitt CV. Förvisso vill jag minnas att jag varit ännu snabbare tidigare. Nåväl.
Hoppningen gick mycket bra och hästen var så lydig och fin. Jag själv var i otrolig o-form och freakade ut över en kombination, jag bara styrde rakt ut ur den. Men tönt. Darr på rösten. Sen gick det bra. Okej, det var faktiskt i november som vi hoppade uppsuttet sist. Ganska cool ändå. Jag alltså.

Ja men så kom vi hem klockan ett och jag åt mat och sen sov jag kanske från två till kvart i fem!!! Inte lika bra, nu missade jag ju allt (allt som i det fina vädret typ). Men jag var så trött efter ridningen. Så somnade jag ju så sent igår. Kommer att somna lika sent idag. Ska upp tidigare imorgon. Ack, ack.

Ikväll bjuds det på studering av perspektiv. I romaner. Middag kommer att bli fisk (just nu är fisk och blodpudding mina födoämnen. Får se hur länge det håller i sig!), sällskapet Hund. Det blir trevligt. Jag är sugen på att gå ut, men det får vänta till nästa vecka, imorgon är det jobb tidigt och då vill jag inte vara trött.

Nu, up up and.... till övervåningen för plugg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0