Bopponering

Tjoho!

Idag blir det opponering igen, men inte heller denna gång är det min uppsats som står med kniven mot strupen. Det är två uppsatser som skall opponeras på idag. Den ena är sådär, tveksamt om jag tycker att den är bra. Den andra döljer ett fattigt innehåll med ett fantastiskt språk och välgjord disposition. Vilken är sämst? Hur lägger man fram att den ena suger och den andra suger ännu mera?
Den som är dålig på det sätt att det är tydligt hur dålig den är, den är ju mera "ärlig", medan den andra lovar guld och gröna skogar, men när man läst klar den känns det som om någon dragit ner byxorna på en.

Det ger i alla fall ett bra perspektiv att läsa andras uppsatser, man får en känsla för vad man inte ska göra, och således då vad man ska göra istället för att undvika misstag och missförstånd. Dessutom kan man "sno" fina formuleringar och framställningssätt. Det gör mig mera engagerad i min egen stackars uppsats som för närvarande sover i en obrukbar dator.

Nu ska jag bara sminka mig så är det up up and away som gäller!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0