Några kilo lättare

Igår mailade jag läraren (eller professorn, handledare, lektor, forskare - har ingen aning) och sa att jag måste skjuta upp tentan som var planerad till den 24 juni.
Man kan inte ta på sig hur mycket som helst. Dessutom skulle det bli ganska svårt att ta sig igenom litteratur som är utlånad, längst till och med den 23 juni. En dag blir svårt att hinna på. Särskilt när hon vill ha materialet några dagar innan tentan.

Så istället för att stressa runt som ett torrt skinn ska jag härmed ta det lugnt. Sommar. Jobba mig lite. Slappa mig mycket. Nya tag till hösten. Resa bort en sväng. Klappa på glad häst. Läsa intelligensbefriade böcker. Hinna med. Det känns otroligt skönt.

Dagens mål är att åka och handla lite, sen... automatiskt tänker jag på vad jag måste plugga. Ingenting. Obekant. Då kanske jag hinner ta hand om allting som verkar samla sig på hög: kläder och böcker. Sammanfattar mig ganska bra just nu. Shoppinggalen bokmal.

Midsommar ännu oklar. Jobbar fram till klockan två och sen får vi se. Inget Väddö, dåligt med bil.

Jag sover väldigt bra. Utan drömmar. Vaknar tidigt men utvilad. Det var ett tag sen, I tell you.

Upp upp och iväg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0