Härliga dagar

Ja, jag vet. Det här är numer en klagomur för tråkigheter. En klagomur kan väl aldrig vara annat. Men så fort terminen är över och båda tentorna är klara så kan jag slappna av. Och ha roligt. Och gå på festligheter. Men det gör jag nu också i och för sig, men med tanke på att jag inte anser mig ha tid för ett toalettbesök så kan man ju fatta hur onyttigt jag tycker det är med "roliga" saker. För här ska inte has "roligt", här ska jobbas. Så ja.

Men dagen idag började fint 03.00. Då vissa går och lägger sig. Men jag vaknade av att mina ben värkte något så inåthelvete. Från ankeln och uppåt, på smalbenen. Alltså värk. Sån värk man gråter av. Så jag fick bulla upp med kuddar för de kändes bättre när jag hade dem uppåt. Benen alltså. Går ner och släpper in katten, tar med katten in på rummet, katten vill ut. Går på toaletten. Lägger mig ner. Snurrar som en säl i vatten för det gör bara ont. Gårinte att slappna av. Tvingar mig själv till att slappna av. Lyckas efter två timmar somna om till klockan sju. Upp och duscha då.

Till stallet, hästtandläkare. Ta hand om drogad häst (som även i sitt drogtillstånd ska skaka på huvudet). Äta lunch. Hämta ut den HÄR FINA (tack Ystra Syster, du ä bäst!!!):



Komma hem. Inse att jag måste skicka in texter för jag har tenta på fredag. Inse att Sofie ska på bal och jag har lovat att fixa smink och frisyr. Inse att jag har en timme på mig att skriva klart texterna. Börja lägga in låtar istället. Grattis, grattis.

Så nu är det det långa fingret före på tangenterna. Up up and away. Gnälla sig lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0