Vi bygger om

Butiken har byggts om. Detta har skett i tre faser:

Fas 1 - Förvirring


När väggar börjar slås ner och det höga päronträdet sågades ner blev förvirringen total. "Vad ska ni göra?" Bygga om. "När blir det här klart då?" Innan midsommar (ah tjena på den förresten). Helt okej och relevanta frågor. Men efter att ha svarat på dem 20 gånger per timme (gångra med 8) så börjar man bli ganska mörksinnad. Sådär att när den 101 som frågar får ett: SKITIDERU, liksom.

Fas 2 - Irritation

I och med att butik blir större måste varorna hänga med. Det innebär förflyttning. Förflyttning är stamkundens värsta fiende. "Allting bara byter plats, från dag till dag!" "Jag hittar inte längre här!". Känsla: snart hjärtattack.

Fas 3 - Förvirring

Allt är på plats och nu får man hela tiden visa alla vart allting står. Inget fel i det, men folk smyger upp på en och plötsligt hör man: "Blöjor!" Ursäkta? "Blöjor! Vart har ni blöjor?" (Hejsan! Vad kan jag hjälpa dig med?) De är nere i hörnet där.
Det är faktiskt inte lika illa som gamla gubbar som: "Å var har ni gömt kattmaten då"(Men förfan! förFAN! Jag JOBBAR här! Mitt mål är inte - faktiskt - att gömma varor och jävlas med kunderna. Jag GÖMMER ingenting!) Den finns i gången därborta. "Jaha nu hittar man ingenting här längre, ni har ju flyttat på allting". Inga kommentarer.

Gosh, lite semester blir bra. Så jag orkar en ny vända i augusti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0