Tvätta

Idag är jag huslig och tar itu med mitt fina tvättberg som byggts under de senaste tre veckorna. Tvättar som fan, med andra ord. Någonting med tvätt som gör mig irriterad. Kanske för att det blir så varmt, på nåt sätt. Jag vet inte.

Stör mig mycket på att nu är det många plagg som har blivit använda max två gånger, andra inga gånger alls. Varför? Eller I know why, jag är ju bara på jobbet. Hur mycket man än försöker går det inte att göra det till en modevisning.

Men nu är jag ledig. Då blir det modevisning varje dag, eller? Eller inte. Då byts en uniform ut mot en annan: plyschdräkten. Det funkar för mig.

Dåså. St Tropez. Om en vecka är vi där. Weya! Tills dess har jag faktiskt ett litet schema, ikväll kanske det blir middag i Uppsala, onsdag ska jag träffa Josefina från franskan, torsdag kanske segla mig lite. Helgen vete tusan. Utgång, Fanny, are you in? Vifåvälse.






Vara sig lite här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0