Regniga dagar...

... Kan man sitta inne på! Mucho skönt. Jag har ett nästintill omättligt behov av att vara hemma och göra lite det jag vill. Fast det brukar innebära att jag också är utomhus en del, och det går ju inte nu. Men det gör inget.

Jag har tillbringat denna dag med att äta frukost (så banbrytande, så nytt!) och sedan läst och målat naglarna. Läst lite till och insett att det var dags för lunch. Ätit lunch. Rastat hunden lite (det var inte så kallt utomhus som jag trodde). Gjort rent skor.
Mina spring/gå-skor var en gång vita, sedan blev de bruna, nu är de vita igen. Fäntästic. Smorde dem med lite sånt där lädersmörj och impregnerade dem. De ser faktiskt helt nya ut. Så då antog jag mig en svårare uppgift: göra rent mockainnersulorna på mina LV:s. Rosa mocka, vem bestämde det? I brist på mockaborste tog jag en ny, torr och sträv svamp och ruggade upp sulan med. Hela tiden satt jag och tänkte på vad en riktig skomakare skulle säga om det jag höll på med. Men det blev faktiskt bättre. Smorde in sulorna också, som fint nog är i skinn. Impregnerade dem. Känner mig lite nöjd. Lite till fixat inför Fränkrikä.

Ska nog återgå till läsandet. Vill ha en hög med godis bredvid mig. Måste måla om naglarna igen (färgen skavdes av när jag använde nageln för att rispa på mockasulorna. Smarta drag, I keep them coming).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0