I like the way things are going

Känns bra nu. Stabilt. Inte som att jag vill rusa in i närmaste tegelvägg eller hoppa ner i första svarta hål jag får syn på (inte för att det vimlar av svarta hål häromkring). Mysigt. Regn ute (vid närmare eftertanke kanske det är det som gör mig glad. Nä, solen hade gjort mig lika glad).

Blev glad när jag kollade upp hur uttalet av Moschino ska vara: Moskino. Ha! Jag visste väl det. Och att Hermès uttalas: Ärmäs. Och det är sant, frågade till och med min lärare i Frankrike.

Och dit ska jag om två veckor! Jippie! Förhoppningsvis lite Cannes också? Kom på att jag ju har en vän i Nice/Monaco: Mehran. Alltid kul med vänner dit man åker. Måste till Bordeaux en sväng, kanske i september? Och Paris på jullovet hade jag tänkt. Not bad, not bad at all. Det är trevligt med planer, hoppas allt går vägen nu!

Igår välkomnade vi en ny medlem i familjen: Miss Bayswater, mörkbrun. Underbar varelse, Fanny var överlycklig. Vi satte oss på Lisa på torget med ett varsitt glas vin för att fira lite. Jag köpte en liten Bayswater-clutch i svart. Till St Tropez. Hon är också väldigt välkommen. Trevligt tillskott i min lilla samling. Inte för att den är så stor, men större ska den bli.
Vi tog en liten sväng in på Nathalie Schuterman och spanade in rean. Ballerinaskor från Lanvin för 5000 kronor. Hervé Légerklänning för 10 000. Vi gick ut igen. Kollade lite reor. Ville köpa skorna på Top shop som jag har tittat på. Men fortfarande orangutangtår i dem. Inget vidare hett.

Sååå.... Läser nyaste Marian Keyesboken: This charming man. Verkar bra! Nästan 900 sidor ligger den på, så den kanske räcker längre än en dag this time?

Inflammation i armen igen, fick sjukskriva mig igår, kan inte lyfta den speciellt högt. Det gör jävligt ont. Tuggar Ipren och Alvedon. Hatar inflammationen!!!



Iiiisn't shee looovlelyyy!


Kommentarer
Fännu

HAHA! Miss Bayswater! Är det en person eller?

2009-07-07 @ 18:40:44
Sofia

Men of course är hon en egen person! :) Med egen vilja och små egenheter!

2009-07-07 @ 19:46:28
URL: http://broli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0