Round round

Ja, skola mellan 16-18. Satt och försökte reda ut vad det är jag tänkt skriva egentligen. Det gick bra, läraren trodde på det. Jag satt och drack kaffe och så tänkte jag att jag måste ha värsta killerandedräkten, kaffe does that ju. Så jag pratade lite inåt och försökte att inte vända ansiktet mot den jag pratade med och så. Knäppa grejer man gör. Men jag hade inte behövt oroa mig, för killen jag satt bredvid öppnade sin mun och ut kröp typ spindlar och möss, han måste ha ätit nåt, typ ett lik. Så jag drak-andades på honom för att ge igen. Det och rita apor och clowner roar jag mig med på seminarier.

Sen kom jag på en grej som jag aldrig kommit på förut: universitetet ligger ju faktiskt på gångavstånd till Odenplan. Så jag körde vansinnestempo upp dit, de jag mötte måste ha trott att jag blev gångjagad av en vansinnig typ med basebollträ, för mina ögon rullade typ och jag gick och gick och gick. Ändrade takt lite till musiken. Rödljusen var bara irriterande. Jag gick ändå. Det var precis som i Frankrike när jag hade gångavstånd till skolan. Det här var lite längre, men bara typ fem minuter. Jag badade typ i svett när jag kom ner till tunnelbanan. Med ett fånigt leende drog jag kortet genom spärren. Håret flög och jag luktade blött dun och ångade. Fräsch tjej. Detta hindrar mig att göra det på väg till skolan, men jag tänker (nästan) alltid göra det på hemvägen. Blir en jävla omsättning på tvätt. Ska typ börja ha med mig mina snabba skor. Haha som såna där töntar i skolan som går med träningskläderna till skolan och äter keso ur förpackning (de har med sig en sked i en plastpåse) tillsammans med ett Granny Smithäpple.

Det var i alla fall skönt. Trots att jag inte var i stallet är jag nu lite trött. Måste träna mer.

Nu är det bara att börja läsa bok efter bok. "Att anlägga perspektiv", "Litterär teori och stilistik" och något som någon Enkvist skrivit om stil. Lycka. Jag vill typ slå ihjäl mig själv med böckerna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0