Read me

Plugg mellan 10.30 till kvart över tolv. Lunch mellan kvart över tolv till ett. Plugg mellan ett och två. Tvärsomnade mellan två till fyra.

Alltså jag är inte programmerad för att läsa. Tänk om jag var det, bara vrida hjulet till Reading mode. Istället klippte ögonen redan 10.45. Inte så konstigt med tanke på vilken bok det var. Inget personligt mot Staffan Björck, men MY GOOOOD!!!! Jag har inte läst Eyvind Johnsons alla romaner, kan jag säga (20-talet typ är inte så intressant.......) men det har han gjort. Och analyserat dem. Och Strindbergs. Och von Krusenstjerna. Och FAN OCH HANS MOSTEEER!!! Och han slänger runt med textutdrag och karakteristiska drag från diverse författare och jag fattar ingenting. Jag trodde jag skulle få lära mig om prosaberättarens teknik. Istället är det VISSA, utvalda prosaberättares teknik. Liksom lätt att ta till sig texten när de enda orden jag förstår är "och" och "men". Typ.
När jag hade cirka 50 sidor kvar bytte jag och läste om stil istället. Då blev jag medvetslös. Okej att läsa liksom, jag älskar att läsa o så trevligt bla bla men det här. DET HÄR! Det går ju inte! Ingen mänsklig varelse kan sitta och plöja och ploga igenom det här.

Nåväl. The show must go on, så nu loggar jag ut för ytterligare tre timmars förkovring i fantastisk litteratur.






Kill me?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0