Problemo

Jag har ett problem (uppenbara ej inräknade). Jag har liksom tänkt hära. Och jag vill ju flytta hemifrån, men nu vet jag verkligen vad det är som gör att jag stannar hemma. Det är ju inte en ekonomisk fråga, för det går ju faktiskt att lösa, utan det är en emotionell sak.

Jag måste ha häst. Om jag inte får vara i stallet större delen av veckan blir jag knäpp. Jag blir bokstavligen deppig! Jag måste få vara där och frysa ihjäl och bli biten av min (underbara) häst. Okej, hon bits väl inte men hon skakar på huvudet rätt in i magen på en. Men jag behöver alla de sena kvällarna i stallet med alla stallkompisar.

Därför vill jag inte flytta. Men alltså jag inser ju att jag måste göra det så småningom, och jag vill verkligen flytta. Men jag har så svårt att nöja mig med att vara en helgryttare (fast det är ju typ allt jag hinner med nu egentligen), jag vill kunna ha möjligheten att varje dag åka till stallet, att ha nära. Att alltid ha det i min kalender, hur meckigt det blir.

Buhu, får man ha häst i lägenhet nu förtiden? Måste jag söka till bonde söker fru och hoppas på att någon icke-bög tar mig under sina vingar?
Det här är verkligen jättejobbigt (okej, jag inser ju proportioner här i världen, "å nej stackars lilla rika flicka i västvärlden, hon måste ge upp sin häst för att kunna svassa omkring på universitetet hela dagarna"), men jag har ingen lösning heller.

Och så träningen. Man blir ju inte smal av att sitta på sitt beniga arsle dagarna i ända, och jag har aldrig i hela mitt liv varit  på ett gym, måste man börja gyma då?

Fan vad jag gnäller HELA TIDEN! Det är bara för att jag inte riktigt får utlopp för mitt gnäll i det riktiga livet, så jag måste skriva ner det istället. Och för att göra ont värre så har jag så ont i halsen på ena sidan! Den är jättestor och svullen. Jag kan nog bara fantisera om vad det här kan vara, hypokondrin sträcker sig inte så långt. Bör slå upp det i en bok. Bibeln? "Han som gnälla böra ingå förbindelse med Satan, för häruppe finnes ingen som honom vilja" (okej kasst bibelspråk)

Godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0