Detta fält måste fyllas i

En sån där skön fredag. Började med seminarie mellan 10 och 12. Fortsatte och köpte mig ett par jeans, därefter gick jag till Stadsbiblioteket och lånade en bok, ytterligare en härlig inom litteraturvetenskapen. Den hade hårda pärmar, alltid något att banka sig i huvudet med.

MEN uh, jag skulle låna boken, och först så kom jag inte ihåg min kod, så jag gissade runt lite och GISSADE RÄTT på andra försöket. På lånekortet. Som jag använt senast 2005. Som jag hade en skuld på 15 kronor på. Sen just 2005. Alltså trean, gymnasiet. Först sa jag att det var omöjligt, att jag aldrig i heeela mitt liv lånat en bok där. Sen sa jag att jag skulle betala innan det räntades på och blev 720 000 kronor when I hit 60 (Dr Jekyll och Mr Hyde är inte riktigt värd det). Vi har ingen ränta, sa tanten. Dessutom har det gått så lång tid nu att jag stryker den skulden. Men jag vill betala, sa jag. Jag har redan tagit bort den, sa hon. Jaha. Undrar om CSN vill "klicka" bort mina skulder också? Det är ju bara några nollor till som skiljer, men nollor är ju inte värda nåt? Jag är ju en trogen kund?

Sen åkte jag hem och sov i två timmar och sen till stallet och tog in de små djuren. Arma pållar. Köpte för mycket godis och åt middag. Tänkte plugga men, nääh. Imorgon. Har inte druckit en droppe kaffe idag så jag är trött igen.

Oh everyday life, comme je l'aime! (så jävla töntigt)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0