ILLA

Uuuuuu... jämmer och ack och ve. Jag mår illa. Liksom. Och det värsta är att jag inte vet vad det beror på. Oftast så vet man ju. "Det var den där kronärtskockan" osv. Men idag har jag ätit pasta, och efter det fikat. Men där emellan var det promenerande som pågick. Jag drack 77 koppar kaffe, men det brukar jag klara. Om inte annat är jag klarvaken nu.

Jag gillar ledighet. Träffade Fanny och Linda för lite stadspromenading. Skulle fixa med mammas julklappströja för tredje gången. Första gången var inhandlandet, andra gången åkte hon och bytte storlek. Den duktiga kassörskan larmade inte av plagget. Jag tog med mig den och då ville mamma ha en annan färg också. Suck. Nu får inte en knapp lossna så att vi måste reklamera. Då lägger jag in mig någonstans.


Så är det nyår snart också! Hjälp. Jag ska ha lösögonfransar och äta oxfilé. Och ha på mig en klänning med paljetter och rosetter. Det är det jag vet. Och vilka jag ska vara med.


Idag när Linda körde hem mig så svängde vi ner på vägen mot mig. I denna korsning var det glashalt. Isen blänkte. Så vi fortsatte att svänga, runt ett helt varv faktiskt. Men i väldigt låg hastighet och inga bilar kom, annars hade det blivit knifey... Så vi gapskrattade istället!


Nu ska jag tvinga mig till sömns.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0