Dässämbär

Sjunde december idag. Två veckor typ kvar till julafton. Jippey! Eller jag vet inte riktigt varför jippey, jag ska ju jobba på julafton. Bara till klockan två men i alla fall. Sen var tanken att jag skulle jobba nyårsafton också, men jag har försökt att ta ledigt. I fall att, typ. Om det skulle råka vara så att någon skulle ställa till med Tidernas Brakfest. Hehe. Not likely men man vet aldrig. Eller jo, det gör man. Alla vill gå på fest men ingen vill hosta den. Så även jag. Fast jag kan absolut tänka mig att ha fest. Men hitta den människan som vill åka ända hit ut. Och hitta den plats vi kan skjuta fyrverkerier (får man göra det förresten? Miljö och allt), det är ju träd överallt. Det slutar väl med att hela parken brinner. Och där står jag.

Ja. I alla fall. Måndag. Idag. Imorgon tänkte jag handla julklappar! Ja, jag tääänkte det. Men vad vet jag inte. Nåt. Det är så svårt när jag vill ge så mycket. Typ en häst till mig själv. Ett hästsläp till mamma. En bil till Ystra Syster. En gård till pappa. Nåt sånt. Men istället blir det väl det vanliga.


Ja men häst, ja. Igår skulle ju Sagarar tävla. "Tävla". Uppladdning och fint. Hon gick mycket raskt in i transporten. Lugn och fin på platsen. Sen dags för prestation. Vilken uteblev. Hon kom över det första hindret. Sen blev det tre stopp på hinder nummer två. I andra klassen ett stopp på första hindret, sedan två på det andra. Jaha.

Hopphästen som inte ville hoppa. Jag blev ganska sur. Taskigt egentligen eftersom att stackaren är ju ingen maskin. Men så tänker man inte riktigt i stundens hetta. Nåväl, fler tävlingar kommer. Och jag ska tävla henne i dressyr. Lilla snärtan.

Nu gör jag i ordning lunch och ska packa mig iväg till jobbet. Wunderbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0