Salut!

Tjoho tjohej! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Idag är det tooorsdag!

Okej så roligt är det inte. Imorgon är det däremot fredag, vilket innebär kalas för Hanna! Och på lördag är det kalas för Kattis! Vilket innebär att jag ska köpa födelsedagspresenter! Jag vet vad jag ska köpa åt den sistnämnda, men Hanna är lite svårare. När en person skulle behöva köpa en större lägenhet för att få plats med sina kläder (men tre fulla garderober!) och prylar är det inte lätt att hitta på någonting... Fast jag tror att jag vet.

Och till mig själv. Jag har börjat tillhöra kategorin av människor som egentligen inte har någon lust att visa sig bland folk om de inte har någonting nytt på sig. Helt galet, jag vet. Men sen vet jag också antalet gånger jag träffar folk och inte hästar. Det är typ tre gånger på en vecka, om det är en bra vecka.
 
Alltså. Nu blev jag lite orolig. Är det inte väldigt sjukt att vara i stallet och sitta hemma så mycket? Är det inte mer gängse norm att gå till jobbet varje dag? Men jag vill inte! Jag trivs ju. Då kan det inte vara konstigt (vänta, ska bara gå ut och mata mina 27 svanar som jag har i vardagsrummet)?

Det blir bättre till nästa termin då jag slipper min uppsats. Då blir det ju franska igen för la toute slant. Det ingår en uppsats där också. Det känns som min lott i livet. Det känns också som med grammatiken för några år sen, jag hatade den till döds och klarade aldrig någon tenta, tentan i Uppsala skrev jag fyra gånger innan jag fick till det och det efter att ha gått grammatikkursen tre gånger. En gång i Uppsala och två här i Stockholm. Nu kan man sträcka sig så långt som att säga att jag faktiskt gillar grammatik.

Så någonting sånt hade jag tänkt mig med uppsatser. Hatade B-uppsatsen, hatar Kandidatuppsatsen, lär väl ogilla franskauppsatsen. Sen kanske det släpper? Sen kanske jag skriver uppsatser bara for fun? Den som lever får se! (om jag inte hänger mig i källaren alltså innan den här uppsatsen är över) (vi har ingen källare. Fan!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0