Kvi-vitt!

Nu har vintern äntligen kommit! Ha..ha....eh. Det är inte vår förrän det är varmt minst två veckor i sträck. Kommer det att vara så? Icke! Snart brakar vårens ankomst samman under sin egen självgoda tyngd. Sådärja.

Även om vi invigde utebanan idag och det var underbart, och vi drack kaffe i solen utanför stallet, så har våren inte kommit. Okej, kanske lite.

Jag måste sluta dricka kaffe i sängen, jag spiller bara och det luktar förjäkligt. Vad är det för en äcklig människa som sover i kaffefläckiga lakan? Vem vill vara sån?

Jag är så sugen på glass! Inte något Ben & Jerryskit (förlåt älsklingsglass) utan en vanlig jävla Magnum. Åhå! Det är tur att affären är långt, långt bort. Man korkar ju igen blodådrorna med det där. Eller om det var blodkärlen. Är de inte samma grej förresten? Jag vet inte. Aorta måste för övrigt alltid uttalas med skånsk dialekt, går inte annars. Krokus också. Jag är en sån där jobbig brud varje gång jag träffar en skåning, jag tvingar dem - som en hund äskar med pinnar - att säga dessa två ord. Mest krokus. Krrrueküs. Ne.

Jag tänkte lära in dressyrprogrammen nu. Först ska jag bara tvätta klart. Eskilstuna byggdes ju inte på en dag, liksom. Man får väl ha hejd.

Juste, idag är det fredag. Kul för alla de normala människorna som har ledigt. Jag har jobb. Jag har inte jobb på vardagar, det har jag inte tid med. House är ju klockan 15, sen efter det måste jag ju sova en timme.

Vacker Mani igår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0