Fruktansvärld

Den här världen kan inte vara god. Universum kan inte vara välvilligt. Det kan bara inte finnas en mening med så mycket sorg och saknad, hur ska allt få plats?

Och om vi nu skulle säga att det fanns en gud. Vad i helvete är då hans problem? Liksom get a grip och sluta döda.

Min lilla älskade, älskade kattunge blev påkörd idag utanför vårt hus. Jag hörde smällen. Det lät som när det smäller sådär från en gammal Volvo, ur avgasröret. Jag reflekterade över ljudet och tänkte att jag skulle fråga pappa, som var på väg, vad det beror på.

Sen kom mamma ut från huset och sa att det var en katt som blivit påkörd. Att det kanske var lilla, lilla Nellie. Klart det inte är Nellie, såklart.


Men det var det.


Min älskade, fina lilla vackra katt finns nu tillsammans med kära gamla Fritzfarbror i himlen. Våren hade knappt kommit, hennes liv hade knappt börjat.


Så jag undrar, VAD är det som gör det här? Vilka olika faktorer av slump och öde är det som ska kombineras för att en kattunge ska dö? Varför just min lilla bebis? Jag orkar inte med det här. Hur mycket smärta ska man behöva ta innan det är nog? Jag har fått nog!






Sov nu, min lilla bebis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0